برقراری ارتباط با مشتریان و ارباب رجوع


درصورت تمایل به 
برقراری ارتباط با مشتریان و ارباب رجوع و حفظ و جذب فعالیت خود موارد ذیر را در نظر داشته باشید:

قدم اول : شناسایی نیازهای خود برای اینکار

انرژی داشته باشید و آن را حفظ کنید.

نتیجه‌گیری و پی‌گیری.

قدم دوم شناسائی نیازهای مشتریان

نیازهای پایه را شناسائی کنید.

به زمانبندی‌ها دقت کنید.

یک قدم از مشتریان خود جلوتر باشید.

خود را علاقمند و متوجه نشان دهید.

شنوائی صحیح را تمرین کنید.

Feedback دریافت کنید.

نتیجه‌گیری و پی‌گیری.

قدم سوم : برطرف کردن نیازهای مشتریان خود

مشخصات خدماتی که شما ارائه می‌دهید چیست؟

نیازهای اولیه را برطرف کنید.

وظایف پشتیبانی(Back-up)  مهم را انجام دهید.

پیام‌های شفاف بفرستید.

حرف درست را بزنید.

خواص عالیه شرکت خود را مطرح کنید.

در رقابت عصر کامپیوتر سهیم باشید.

برای موارد غیرمنتظره آمادگی داشته باشید.

نتیجه ‌گیری.

قدم چهارم از برگشت مشتریان خود اطمینان حاصل نمائید

برخورد مؤثر با شکایات مشتریان.

بدست آوردن رأی مشتریان سرسخت.

برداشتن قدم فراتر بعدی در سرویس.

نتیجه گیری

 

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی و پیام صوتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان، شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.aparat.com/simorghsms

 

عناوین مرتبط:

شیوه جذب مشتریان پیامکی و ثبات وفاداری آنها

خواسته مشتریان در خبرنامه پیامکی

ارزش نهادن به مشتری با پیام کوتاه

راهکارهای مشتری مداری با پیامک

جذب مشتری با پیامک تبلیغاتی

پیدا کردن بهترین مشتری از بین مشتریان با پیام کوتاه

ارائه پشتیبانی مشتریان

خواسته ی هر کارشناس پشتیبانی ارائه بهترین پشتیبانی و خدمات مناسب و درنهایت رضایت‌مندی مشتری است. پشتیبان مشتری بودن درواقع یک مبارزه است. بدون بردن مبارزات کوچک نمی‌توانید کل جنگ را برد. باید کارهایی انجام دهید تا مشتری در درازمدت از خدمات شما لذت ببرد ومطمئن شوید که مشتریان دغدغه ندارند و ناامید نشده‌اند که این خود باعث حفظ مشتری و در طولانی‌مدت شاهد رشد فعالیت خودتان می شود.

مواردی که در زیر ذکر شده است بدلیل غفلت مسئولین پشتیبانی و درک نکردن الویت درخواست‌ها دغدغه مشتری را افزایش میدهد. باکمی تمرین شما می‌توانید این چالش را حل کنید.
 

شش نکته ذیل به شما کمک خواهد کرد که چالش‌ها و دغدغه‌ها را کاهش دهید.

1. اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید، قول آنرا ندهید.
اگر کسی از شما درخواست ماژولی را کرد که در آینده ارائه خواهد شد و در دسترس نیست به آنها به‌صراحت" نه" بگویید و هیچ حالتی از"بله" را بکار نبرید. واقعیت این است که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های و ناراحتی مشتریان وعده‌های عمل نشده است
.
اگر قولی دادید و به آن عمل نکردید، اعتماد مشتری به‌تدریج از بین رفته و سابقه شما به‌عنوان یک فرد راست‌گو خدشه‌دار می‌گردد. بااینکه سخت است که مشتریان را راضی نگه‌دارید ولی باید نه گفتن را در برخی از موارد یاد بگیرید  و قولی ندهید که نتوانید به آن عمل کنید و مشتری را ناامید کنید
.

2. بررسی لازم را انجام دهید و خدمات را بر اساس نیاز ارائه دهید.
قبل از پاسخ به سؤالات مشتری او را بررسی کنید، بشناسید و از کار او آگاه شوید. این قانون ساده سرعت عکس‌العمل شما و حالت پاسخگویی و مواردی را که باید در پاسخ شامل شود تعیین می‌کند. با در دست داشتن تمامی اطلاعات لازم روال کار شما ده برابر ساده‌تر خواهد شد

مشتریان از هم دیگر متفاوت هستند. دانستن اینکه دقیقاً با چه کسی سروکار دارید بسیار مهم است. با بررسی کردن مشتری متوجه خواهید شد که سطح ارتباطی او با شما درگذشته چه بوده است. پس وقتی روی مشتری شناخت دارید اگر اشکالی پیش آمد می‌توانید چالش را راحت‌تر حل کنید
.

3. اول ارتباط بگیرید و سپس مشکل را حل کنید.
برای نتیجه بهتر به مشتری اطلاع‌رسانی کنید که بر روی مشکل او کار می‌کنید. این مهم‌تر از حل کردن  به‌سرعت مشکل است

برخی از مشکلات نیاز به زمان دارد تا حل شود و لازم نیست شما خود را برای حل آن به آب‌وآتش بزنید. در همان حال مشتری اگر قرار باشد مدت‌های خیلی طولانی صبر کند او حساس می‌شود و شاید از شما دلخور شود. اگر از شما برای مدت زیادی خبری نشود مشتری گمان خواهد کرد که به او اهمیت نمی‌دهید یا او را از یاد برده‌اید. در این حالت ممکن است از آنها ایمیل‌ها و پیام‌های عصبانی دریافت کنید درحالی‌که تمام تلاش خود را کرده‌اید

پس هرازگاهی اطلاعات آنها را بروز کنید و تماس را حفظ کنید. با این کار به آنها اطمینان داده‌اید که شما حداکثر تلاش خود را برای حل مسئله آنان می‌کنید. اطمینان دهی به مشتری فقط  چند دقیقه وقت شمارا می‌گیرد و ممکن است همین ایمیل یا تلفن کوتاه در درازمدت مشتری را برای شما حفظ  کند
.

4. بخوان و دوباره بخوان و الویت بندی کن
مشتری شما ممکن است از یک مسئله کوچک به سطوح بیاید و عصبانی شود. وقتی‌که او با 
پشتیبانی تماس می‌گیرد احتمال دارد وی تمام مشکلاتی را که تابه‌حال با محصول و خود شما داشته بازگو کند. مسئولیت شما این است که مشکل اصلی را پیدا کنید و کار را درست انجام دهید تا مشتریان از پشتیبانی شما ناامید نشوند.
برای مثال ممکن است مشتری طرز گفتار شمارا در مورد قیمت محصول در زمان امضا قرارداد درست نفهمیده باشد و بعداً باید بیش از آنچه که محاسبه کرده بود هزینه کند. آنوقت به پشتیبانی یک ایمیل عصبانی میزند و به شما میگوید که سر قول خود نبوده اید، محصول ایراد دارد و میخواهد از استفاده از خدمات شما امتناع ورزد

روش درست حل کردن مسئله ممکن است تخفیف دادن به وی یا برگشت هزینه پشتیبانی کامل و فوری باشد. همیشه سعی بر این داشته باشید که مقصر واقع نشوید. واضح بیان کردن اطلاعات مورد نیاز مشتری (مانند قیمت گذاری و نوع محصول) و یا برطرف کردن ایراد های محصول نیز مهم است ولی حل کردن مشکل اصلی مشتری مهم ترین کار میباشد
.

5. ارجاع مشتری به مقام بالاتر
گاهی شما با یک تیکت اولویت بالا برخورد میکنید ولی در همان لحظه قادر به انجام کار نیستید. شاید شما در مقامی نباشید که بتوانید تیم یا شرکت را وادار به تغییری خاص کنید. در همین لحظه مشتری شما عصبانی است و منتظر یک راه حل فوری میباشد
.
در چنین وضعیتی انجام فوری مسئله و فوریت آن بر عهده شما میباشد و باید سریعآ مورد را به کسی ارجاع دهید تا فورآ انرا حل کند. اگر حس کردید که مشکل به اندازه ای مهم است که باعث ناراحتی و از دست رفتن مشتری می شود آنرا به مقامی بالاتر ارجاع دهید
.

6. گوشی را بردارید.
در مرحله اول قبول کنید که مشتریان در سطح شما بر روی محصول یا کار شما تخصص ندارند. این مسئله برای شما حل شده است. برای مشتری این یک راز و پیچیدگی بشمار میرود. اگر مبحث کاری قرار است طولانی شود، یک قرار ملاقات یا تماس رو در رو اینترنتی را با وی بگذارید. شاید یک ایمیل یا پیام کافی نباشد

تماس تلفنی راه خوبی است که حجم زیادی از مسئله را به سرعت حل کنید. اما مشتریان خوشحال میشوند اگر شما با آنها 
تماس بگیرید و به آنها روند کار را نشان دهید یا کار را قدم به قدم توضیح دهید.

این موارد رازهای داشتن ارتباط طولانی‌مدت با مشتریان است. باید اطمینان حاصل کنید که سطح نگرانی و دغدغه آنها به پایین‌ترین سطح ممکن برسد و در این سطح باقی بماند.

 

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی و پیام صوتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان، شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.aparat.com/simorghsms

 

عناوین مرتبط:

شیوه جذب مشتریان پیامکی و ثبات وفاداری آنها

کسب و کار و بازاریابی پیامکی

خواسته مشتریان در خبرنامه پیامکی

ارزش نهادن به مشتری با پیام کوتاه

راهکارهای مشتری مداری با پیامک

جذب مشتری با پیامک تبلیغاتی

Points of smsmarketing



همه کسانیکه از 
بازاریابی و تبلیغ پیامکی استفاده می کنندمی خواهند با توجه به هزینه و زمانی که برای انجام این کار صرف می کنند به نتیجه مطلوب برسند. در نیتجه باید تمامی اصول و قوانین ارسال پیامک را رعایت کنند. اصولی که در عین سادگی بسیار مهم و کلیدی هستند و رعایت آنها در این نوع بازاریابی و تبلیغ، تضمین کننده ی نتیجه ی مطلوب و ماندگار و عدم رعایت آنها، نتیجه ای جز ناکامی و اتلاف وقت و پول و انرژی نخواهد داشت.

البته اینکه بازاریابی پیامکی برای شما مناسب است یا نه بستگی به خودتان با بررسی و تحقیق و بر اساس تجربیات خودتان یا دیگران یا بستگی به نظر کارشناسانه ی یک متخصص کارآمد بازاریابی و فروش دارد. بهره مندی از تجربیات و نظرات یک کارشناس کارکشته همانند مراجعه به پزشک برای درمان بیماری و اختلال خاص است. این پزشک متخصص بر اساس تشخیص نوع اختلال و بیماری، داروی خاصی را بر اساس زمان بندی مشخصی برای شما تجویز میکند.

نکاتی که در ادامه میخوانید توصیه های کارشناسانه، مؤثر، قطعی و مطمئنی هستند برای اینکه از هزینه ای که برای بازاریابی و تبلیغات پیامکی صرف میکنید و زحمتی که در این راه میکشید، نتیجه بگیرید. به بخش هایی از نکات اصلی بازاریابی پیامکی که در ذیل به آن اشاره شده دقت کنید:

اصل شماره ۱: قبل از اینکه اقدام به ارسال پیامک کنید، اول باید بطور واضح و دقیق و مشخص تعیین کنید که قرار است پیامک ها را دقیقاً به چه مخاطبان و مشتریانی ارسال کنید. تعیین این مشتریان یعنی اینکه شما دارید بازارِ هدف و مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد مشخص میکنید. در غیر این صورت، پیامک ها به دست کسانی میرسد که نه علاقه ای به محصول شما دارند و نه محصول شما مورد نیاز و مرتبط با کسب و کار آنهاست.

اصل شماره ۲: توجه داشته باشید که محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید مخاطب عام دارد یا خاص؛ آیا محصول تان به درد قشر و گروه خاصی از مردم میخورد؟ آیا تفکیک جنسیتی در مورد محصول شما مطرح است؟ یا به عبارت دیگر آیا مخصوصِ آقایان است، یا بانوان یا هر دو گروه؟ شک نکنید که بدونِ تعیین عام یا خاص بودن مخاطب پیامک، فقط پول و وقت تان را تلف کرده اید و نمیتوانید آن نتیجه ای را که میخواهید بدست آورید.

اصل شماره 3: اگر به دنبال نتیجه ی مطلوب هستید باید در فواصل زمانی معین و به دفعات مشخصی پیامک ارسال کنید. برای این منظور حتماً بایستی در فاصله ی زمانیِ هر ۳ تا ۴ ماه، حداقل ۵ بار و حداکثر ۷ بار به شماره هایی که از قبل مشخص کرده اید پیامک بفرستید. این بازه ی زمانی و این تعداد پیامک بسیار مهم است، چون درست مانند دارویی که فقط در بازه های زمانی معین و به مقدارِ توصیه شده میتواند بیماری شما را درمان کند، در مورد این شیوه ی بازاریابی و تبلیغ نیز رعایت این دستورالعمل ها الزامی و کلیدی است.

اصل شماره 4: نکته ی جالب توجه اینکه پس از تحقیقات جامع و گسترده به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۹۰ درصد از پیامک های ارسالی شما بطور کامل توسط گیرنده ی آن (مشتری) خوانده میشوند، حدود ۵درصد بخش عمده ای از متن پیامک ها را میخوانند و تنها ۵ درصد از مخاطب ها پیامک ها را نخوانده حذف میکنند. این خبرخوبی است که بدانید از هر ۱۰۰ نفری که پیامکِ محصول شما دریافت میکنند، دست کم ۹۰ نفرشان آن را خوانده و از محصول شما باخبر شده و آن را شناخته اند.

اصل شماره 5: سعی کنید هر جا امکان پذیر بود در متن خود از علائم خاصی از دستور زبان فارسی، مثل علامت ؟، !، * و مانند آن استفاده کنید. این علائم توجه مخاطب را بیشتر جلب میکنند و برایش جذاب تر هستند. توجه به این جزئیاتِ به ظاهر پیش پا افتاده اما مهم وکلیدی، میتواند سرنوشت متفاوتی را برای پیامک های شما رقم بزنند.

اصل شماره 6: نکته ی حیاتی و مهم: اگر قصد دارید فقط یکبار از طریق پیامک جذب مشتری کنید توصیه میکنیم با این اشتباه، وقت و هزینه ی خود را تلف نکنید، زیرا نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. پیامک یک روزه و محدود مثل این است که مغازه ای را فقط یک روز در خیابان یا محله ای دایر کنید. بدون شک نمیتوانید بازار مطلوب و مشتریان همیشگی و وفاداری داشته باشید. در این روش، موفقیت نصیب کسی میشود که با اصول بازاریابی پیامکی به خوبی آشنا باشد و بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کند، نه اینکه مقطعی و حساب نشده پیامکی را با صرف هزینه ی قابل توجهی به عده ای ارسال کند که بدون شک نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

اصل شماره 7: به این نکته ی مهم توجه داشته باشید این نتایج ایده آل در شرایطی بدست می آیند که شما با اصول و مهارت های روانشناسیِ فروش موفق و تأثیرگذاری بر مشتری و ترغیب و هدایت او به خرید محصول آشنایی کامل داشته باشید و بتوانید در این مسیر قدرتمند ، با نفوذ و مطمئن عمل کنید.

 

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی و پیام صوتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان، شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.aparat.com/simorghsms

 

عناوین مرتبط:

شیوه جذب مشتریان پیامکی و ثبات وفاداری آنها

ارزش نهادن به مشتری با پیام کوتاه

طراحی متن پیامک تبلیغاتی

قوانین ارسال پیامک

بازاریابی پیامکی

رموز بازاریابی پیامکی

ضروریات بازاریابی پیامکی



امروزه 
ابزارهای تبلیغاتی متعددی برای بازاریابی موجود است که در سالهای اخیر” پیامک” نیز به جمع آنها پیوسته است که از روش های فوق العاده موثرو کارآمد برای جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات، می باشد. تاثیر گذاری این روش به حدی باور نکردنی است که امروزه به یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است. با استفاده از بازاریابی پیامکی، با صرف کمترین هزینه ممکن بیشترین مشاهده کننده تبلیغات را خواهید داشت.

با اینکه سیستم پیام کوتاه خیلی دیرتر از سایر کشورها در ایران راه اندازی شد اما استقبال مردم از این سیستم فوق العاده بوده به طوریکه پیامک های ارسالی روزانه در ایران ده ها برابر زادگاه پیامک یعنی انگلیس است. حال تصور کنید در کشوری که تا این حد از این سیستم استقبال می کنند، بازاریابی پیامکی چقدر کارآمد خواهد بود .

فواید استفاده از پیامک

دسترسی دائم به مشتریان

امروزه در دنیا از هر 6 نفر۱ نفر صاحب تلفن همراه است. از سوی دیگر معمولا صاحبان تلفن همراه، در طول شبانه روز موبایل خود را از خود جدا نمی کنند و در بیشتر مکان ها آنرا به همراه دارند. از این رو همواره می توان از این طریق ارتباط خود را با اکثر مشتریان حفظ کرد.

هزینه پایین این رسانه

بازاریابی با این روش مقرون به صرفه تر از سایر رسانه هاست. و همانطور که اشاره شد با صرف کمترین هزینه ممکن شاهد بیشترین مشاهده کننده تبلغات خود هستید.

سرعت بالای انتقال پیام

با استفاده از این شیوه ی بازاریابی می توانید پیام های بازاریابی خودرا در سریع ترین زمان ممکن ارسال کنید. حتی اگرتلفن همراه مشتری خاموش باشد و پیامک ها به در بسته بخورند مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد، چراکه منتظر می مانند وبا دریافت اولین سیگنال، وارد اینباکس پیامک های مشتری مورد نظر میشوند.

امکان ذخیره سازی پیام و ارسال آن برای افراد دیگر

اگر پیام تبلیغاتی شما دارای جذابیت باشد و محتوای آن به نحوی تنظیم شده باشد که افراد را به ارسال آن برای یکدیگر ترغیب کند، کارایی تبلیغات شما به طور چشمگیری افزایش یافته و مزایای بسیاری برای شرکت به همراه دارد.

شخصی سازی پیام ها و افزایش اعتماد مشتریان

با توجه به این موضوع که تلفن همراه جزء وسایل شخصی است، میتوانید هر شخص را به طور خاص با در نظر گرفتن ویژگی های شخصی مانند موقعیت اجتماعی یا علایق، مورد توجه قرار داد که این امر موجب افزایش اعتماد مشتریان خواهد شد.

 

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی و پیام صوتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان، شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.aparat.com/simorghsms

 

عناوین مرتبط:

فواید و مضرات پیام کوتاه

میزان تاثیرگذاری پیام کوتاه از دیگر روش های تبلیغاتی

سامانه پیامکی (SMSPanel) چیست؟

کنترل ارسال پیامک

ویژگی یک سامانه پیامکی خوب

همه چیز درباره پیامک تبلیغاتی